Regulamin sklepu internetowego Toroz.eu obowiązuje od dnia 1.06.2020 r
Art. 1 Uwagi wstępne
Sklep internetowy firmy dostępny jest pod następującym adresem URL: www.toroz.pl
Art. 2 Definicje
Jeżeli w niniejszym Regulaminie użyte zostały następujące określenia, należy je rozumieć w następujący sposób: 1. TOROZ – Toroz LLC
- Sklep – sklep internetowy TOROZ dostępny pod adresem www.Toroz.pl.
- Regulamin – obowiązujący Regulamin Sklepu wraz z załącznikami.
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca zdolności do czynności prawnych wskazana w zamówieniu i/lub dokumencie zakupu. Za Klienta uważa się również Konsumenta.
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca z TOROZ umowę (Zakup Produktu) niezwiązaną z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Umowa – umowa sprzedaży zawarta pomiędzy Klientem a TOROZ.
- Zamówienie – zamówienie złożone przez Klienta za pośrednictwem formularza zamówienia dostępnego na stronie Sklepu lub za pośrednictwem przedstawiciela BOK (telefonicznie).
- Produkt – usługa lub rzecz materialna, wyprodukowana albo wyprodukowana przez TOROZ lub inny podmiot, wraz z oryginalnym opakowaniem i wszystkimi elementami wchodzącymi w jego skład (np. instrukcja obsługi, sprzęt instalacyjny, upominki), wchodząca w skład ofertę Sklepu.
- Dowód zakupu – paragon, faktura, dokument sprzedaży.
- Centrum Obsługi Klienta – jednostka organizacyjna TOROZ zajmująca się obsługą zgłoszeń Klientów, obsługą zamówień, a także obsługą reklamacji.
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 20144 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. poz. 827 ze zm.).
- RODO – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich informacji oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Art. 3 Uwagi ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady dokonywania przez Klienta zakupów w Sklepie.
- Klient zobowiązany jest zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu. Klient jest związany Regulaminem od dnia złożenia zamówienia na Produkty.
- Umowa sprzedaży zawierana jest między Klientem a TOROZ. Przechowywanie, utrwalanie i udostępnianie istotnych postanowień zawieranych umów może odbywać się w formie cyfrowej lub drukowanej.
- Umowa sprzedaży zawierana jest zgodnie z przepisami prawa polskiego.
- Sądem właściwym do rozstrzygania ewentualnych sporów wynikających z zawartej umowy sprzedaży jest:
1) sąd właściwy ze względu na miejsce zawarcia umowy – w przypadku Klientów będących Konsumentami w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego.
2) sąd właściwy ze względu na siedzibę TOROZ – w przypadku Klientów dokonujących zakupów w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2010 r. Nr 220, poz. 1447 ze zm.).
Art. 4 Ceny i płatności
- Wszystkie ceny podane są w złotówkach, zawierają podatek VAT. Cena podana przy danej pozycji jest wiążąca w chwili złożenia zamówienia przez Klienta.
- Formy płatności dostępne w Sklepie to:
1) przelew bankowy na konto Sklepu wskazane w powiadomieniu o przyjęciu zamówienia oraz na wystawionej fakturze. W tytule przelewu należy podać numer zamówienia,
2) płatność za pobraniem, płatna kurierowi dostarczającemu zamówione przedmioty.
3) płatność dokonana za pośrednictwem systemu PayU - Płatność zostanie dokonana w ciągu 14 dni od momentu wystawienia faktury za zamówienie.
- TOROZ zastrzega sobie prawo do zmiany podanych cen, wprowadzania do oferty nowych Produktów, wycofywania niektórych z nich, organizowania i odwoływania akcji promocyjnych, a także ich zmiany – zgodnie z uprawnieniami przyznanymi Klientowi.
- W trakcie składania zamówienia Klient może skorzystać z kodu promocyjnego otrzymanego od TOROZ.
- W przypadku dokonania nadpłaty Klient zostanie o tym fakcie poinformowany powiadomieniem wysłanym na adres podany przy rejestracji konta. Klient może zdecydować o przeznaczeniu nadwyżki na zakup innych towarów w Sklepie lub zażądać zwrotu określonej wcześniej kwoty. W celu zażądania zwrotu Klient zobowiązany jest do przesłania prawidłowo wypełnionego formularza na adres e-mail: contakt@toroz.eu
Art. 5 Realizacja złożonych zamówień
- Realizacja przyjętego zamówienia rozpoczęta zostanie niezwłocznie po zaksięgowaniu wpłaty za zamówiony towar na wskazanym przez TOROZ rachunku bankowym lub po otrzymaniu wezwania do wysyłki za pobraniem.
- Status zamówienia można sprawdzić w zakładce „Twoje zamówienia” dostępnej na koncie Klienta zarejestrowanym w Sklepie.
- Zamówione produkty dostarczane są do Klienta za pośrednictwem firmy kurierskiej na adres wskazany w formularzu zamówienia.
- Dowód zakupu wystawiany jest po opłaceniu zamówienia przez Klienta oraz po skompletowaniu wszystkich zamówionych przez Klienta produktów i przygotowaniu ich do wysyłki.
- Klient ma prawo anulować zamówienie do momentu dokonania płatności. Po dokonaniu płatności Klient zobowiązany jest do przesłania żądania rezygnacji z zamówienia w celu anulowania danego zamówienia.
Pobierz wniosek o rozwiązanie umów zawartych na odległość.
Art. 6 Koszty dostawy i wysyłki zamówienia
- Wysyłki detaliczne realizowane są na całym świecie. Koszty przesyłki podane są w opisie każdego Produktu oraz w wirtualnym koszyku.
- Koszty przesyłki uzależnione są od ilości zamawianych Produktów i podawane są w podsumowaniu zamówienia.
- Koszty związane z realizacją zamówienia zostaną określone w akcie zakupu.
- Klient zobowiązany jest do sprawdzenia stanu przesyłki przy odbiorze przesyłki od kuriera oraz poinformowania go o wszelkich stwierdzonych usterkach, brakach i uszkodzeniach. O stwierdzonych problemach Klient poinformuje kuriera nie później niż w ciągu 7 dni od momentu odebrania od niego przesyłki.
- Klient zostanie obciążony podwójnymi kosztami wysyłki (za dostawę i zwrot), jeśli zamówiona przesyłka nie została odebrana
Art. 7 Termin realizacji zamówienia
- Termin wysyłki zamówienia obejmuje czas realizacji zamówienia plus wysyłkę.
- Podstawowy czas realizacji zamówienia wynosi 7 dni roboczych, licząc od momentu zaksięgowania wpłaty przez Klienta na koncie TOROZ lub od momentu wybrania sposobu wysyłki za pobraniem. O zmianie przewidywanego terminu wysyłki zamówienia lub o niezrealizowaniu zamówienia Klient zostanie poinformowany w trakcie składania zamówienia, listownie lub telefonicznie.
- Zamówione Produkty dostarczane są za pośrednictwem firmy kurierskiej na wskazany przez Klienta adres. Towar zostanie wysłany w terminie od 1 do 14 dni od momentu jego powierzenia tej firmie kurierskiej.
- Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie przez firmę kurierską zamówionych Produktów lub za opóźnienia w wysyłce spowodowane podaniem niewłaściwego i/lub niedokładnego adresu wysyłki.
Art. 8 Rozwiązanie umowy zawartej na odległość
- Klient ma prawo odstąpić od umowy w następujących przypadkach:
1) w przypadku Klienta będącego Konsumentem – bez podania przyczyn w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia wydania rzeczy, poprzez złożenie pisemnego oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zamówionych rzeczy będące wynikiem korzystania z nich w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Strona, która odstępuje od umowy wzajemnej, jest zobowiązana do zwrotu drugiej stronie wszystkiego, co otrzymała. Klient zobowiązany jest do należytego zabezpieczenia towaru przed ewentualnym uszkodzeniem w trakcie transportu. W takim przypadku Klient zobowiązany jest odesłać zamówiony towar na adres: Toroz Sp. z oo ul. Uczniowska 48-50, 80-530 Gdańsk
- Klient pokrywa koszty zwrotu towaru zgodnie z obowiązującym cennikiem wybranej firmy kurierskiej (https://www.dpd.com.pl/Cennik) lub dokonuje zwrotu towaru osobiście.
- Zwrot dokonanej zapłaty za zakupione produkty i koszty poniesione przez Klienta nastąpi niezwłocznie przelewem na wskazany przez Klienta rachunek bankowy lub przekazem pocztowym na wskazany przez Klienta adres nie później niż w terminie 14 dni od dnia moment otrzymania zwracanego towaru. Klient zobowiązany jest do poinformowania TOROZ o preferowanej przez siebie formie zwrotu dokonanej płatności wraz z podaniem danych swojego konta bankowego/swojego adresu. Zgłoszenie takie należy przesłać na adres: Toroz Sp. z oo ul. sklep@toroz.pl
- TOROZ ma prawo rozwiązać umowę z powodu zaniedbania Klienta, jeżeli: 1) Klient podał nieprawidłowe dane podczas rejestracji konta; 2) nieuregulowania przez Klienta płatności za zamówienie w terminie 14 dni od momentu złożenia zamówienia
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi:
1) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni zamówioną usługę po uprzednim uzyskaniu bezpośredniej zgody Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po jej wykonaniu nie będzie mógł odstąpić od umowy,
2) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu muszą zostać nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
3) w której Konsument bezpośrednio żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca wykonał dodatkowo dodatkowe usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarczył rzeczy lub części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy, o których mowa powyżej.
Art. 9 Obsługa reklamacji
- Wszelkie reklamacje można kierować drogą elektroniczną na adres: sklep@toroz.pl
- Reklamacje rejestrowane są w systemie stworzonym z myślą o obsłudze reklamacji pod indywidualnym numerem.
- Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest podanie przez Klienta wszystkich wymaganych informacji. Każda reklamacja zawiera:
1) nazwę firmy albo imię, nazwisko i adres Klienta,
2) przedmiot reklamacji,
3) udokumentowane uprawnienie do dochodzenia roszczeń do określonej kwoty, w postaci np. faktury, paragonu lub aktu realizacji zamówienia,
4) roszczenie w formie pisma urzędowego, w szczególności jeżeli reklamacja jest związana z żądaniem zwrotu uiszczonej kwoty,
5) kopię protokołu reklamacyjnego w przypadku reklamacji związanych z wadami lub uszkodzeniami stwierdzonymi na zamówionych przez Klienta produktach, a powstałymi podczas transportu przez firmę kurierską,
6) podpis albo pieczęć i podpis Klienta, jeżeli reklamacja jest przesyłana w formie drukowanej.
- W przypadku braku informacji, o których mowa w pkt. 5 powyżej, Centrum Obsługi Klienta poinformuje Klienta o konieczności ich podania telefonicznie, pisemnie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Klient zobowiązany jest do uzupełnienia brakujących informacji lub uzupełnienia brakujących dokumentów w terminie 14 dni od momentu poinformowania przez Centrum Obsługi Klienta o konieczności uzupełnienia wymaganych informacji.
- Rozpatrzenie reklamacji zostaje wstrzymane na okres 14 dni, do czasu podania przez Klienta wszystkich istotnych informacji.
- Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od momentu jej przyjęcia przez BOK lub w terminie 14 dni kalendarzowych od momentu uzupełnienia wszystkich żądanych braków.
- O wyniku rozpatrzenia reklamacji Klient zostanie poinformowany telefonicznie, pisemnie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Jeżeli Konsument chce skorzystać z metod polubownego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów internetowych, reklamację może złożyć za pośrednictwem unijnego serwisu internetowego ODR dostępnego pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Art. 10 Ochrona danych osobowych
Twoje dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z RODO oraz na zasadach określonych w naszej Polityce Prywatności.
Art. 11 Zmiany wprowadzone do niniejszego Regulaminu
- TOROZ zastrzega sobie prawo do zmiany treści niniejszego Regulaminu.
- Zamówienia złożone przed zmianą niniejszego Regulaminu będą realizowane na podstawie postanowień Regulaminu obowiązujących w chwili składania zamówienia.
Art. 12 Uwagi końcowe
- W sprawach nieuregulowanych postanowieniami niniejszego Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego, w szczególności przepisy Kodeksu Cywilnego oraz Ustawy o Prawach Konsumenta.
- Produkty prezentowane w Sklepie nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Stanowią jedynie zaproszenie do złożenia zamówienia.